دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۶:۱۰

بهبود حفاری با نسل جدید لوله‌های آلومینیومی

باشگاه خبری فراساحل: نسل جدید لوله‌‌های حفاری آلومینیمی، پاسخ تازه تکنولوژی به چالش‌‌های صنعت حفاری به خصوص در مخازن شیلی و متراکم است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شرکت آلمانی خدمات حفاری Otto Futchs، لوله حفاری آلومینیومی FuchesRohr 50 درصد سبکتر از لوله‌‌های حفاری قبلی هم اندازه و مشابه خود ‌‌می‌باشد که علاوه بر بهبود عملکرد عملیات حفاری، حمل و نقل و جابه جایی این لوله‌‌ها نیز به مراتب آسان تر و ارزان تر شده است. درگزارش این شرکت اعلام شده است که در طول چندین سری عملیات آزمایشی حفاری سازندهای شیلی، لوله‌‌های FuchesRohr توانستند نرخ نفوذ عملیات انحرافی را با بهبود انتقال وزن به مته تا ۳۰ درصد بهبود ببخشند. همچنین در این آزمایش‌ها نشان داده شدکه  این مدل از لوله‌‌ها در شرایط دشوار حفاری سازندهای شیلی، قدرت انعطاف و عملکرد بالاتری از خود ارائه ‌‌می‌دهند. 

نسبت توان تحمل نیروی به وزن این لوله‌‌ها (Yield Strength to weight) نیز از مدل X80 نیز فراتر رفته و به کیفیتی نزدیک به لوله‌‌های تیتانیومی  ‌‌می‌رسد. پیتر کافمن مدیرعامل OFDS درباره مزیت دیگر این نوع از لوله‌‌ها ‌‌می‌گوید: وزن سبک لوله‌‌های آلومینیومی به خصوص در عملیات فراساحلی، از هزینه‌‌های باربری و جابه جایی عملیات کاسته و قابلیت کنترل مدیریتی به مراتب آسانتری نسبت به مدل‌‌های قبلی برای عوامل حفاری‌‌های فراساحلی به ارمغان ‌‌می‌آورد. در پایان یک روز عملیات، FuchesRohr علاوه بر کارایی بیشتر و کاهش زمان عملیات، قادر است از هزینه‌‌های عملیات کاسته و صنعت نفت و گاز را به سوددهی بیشتر برساند.



  کد خبر : 4382
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :